domingo, 10 de octubre de 2010

Hi ha poques coses tant poderoses com el silenci. Sovint, el silenci parla. Contradictòriament, parla sovint més que moltes de les paraules, que tan sols xiuxiuegen. Parla a les fosques, d’amagat, en la llunyania. Es capaç de crear por, esperança, desesperança, recança i rancor. Es capaç de delatar-nos, de despullar-nos, de desarmar-nos tant sols acompanyat d’una mirada. Capaç de transportar-se en el temps, d’alterar-nos els sentits. Capaç de moure’s en l’espai dolçament o agressivament, àgilment creuant mirades, passant sota les escletxes de les portes, sota les escletxes dels records o de les ferides tendres encara. Parlant una llengua pròpia, que pocs coneixen i pocs valoren. Sovint t’arracona, et sentencia o inclús t’arriba a inundar de solitud. De la mateixa forma que t’aïlla, t’allibera o et comprèn quan ho necessites, millor que qualsevol de les paraules pronunciables.

4 comentarios:

  1. Por algún motivo me ha sorprendido leer una defensa del silencio a estas horas, sé que es absurdo, pero me ha sorprendido, tal vez uno espera encontrar cosas más livianas para empezar el día, no lo sé.
    Coincido en buena medida con lo que dices, yo busco con frecuencia la soledad y el silencio, aunque no estoy muy seguro sobre la bondad de la medida. Aun así lo busco y me parece necesario, hasta el punto de granjearme una fama notable de ser extraño, que probablemente no será del todo desacertada.
    En fin, no hay manera de comentar más ampliamente algunas cosas que quisiera sobre el silencio porque excedería el tamaño sensato de un comentario, pero me ha sorprendido encontrar un grado apreciable de coincidencia en esta cuestión del silencio - y de la soledad, que casi siempre van en pareja-.
    Saludos muy cordiales. Besos.

    ResponderEliminar
  2. Me alegro de saber catalán por estas pequeñas joyas que dejas!

    Bendito silencio...

    ResponderEliminar
  3. El silenci deixa assegudes a les paraules en dues simples mirades. O ni això.

    ResponderEliminar